1. Napisz program, który po podaniu podstaw obliczy pole Trapezu, wiedząc, że wysokość jest średnią arytmetyczną podstaw. ( try.. catch ) 2. Napisz program, który wyznaczy pierwiastek kwadratowy, sześcienny, piątego stopnia z liczby całkowitej. Zaokrąglenie liczby. 3. Program liczy pierwiastki równania kwadratowego 4. program pierwiastki równania ma sprawdzać czy to równanie kwadratowe czy liniowe 5. Wczytaj dwie liczby całkowite nie większe niż 1000 i wyznacz kwadrat różnicy kwadratu pierwszej z nich oraz sześcianu drugiej z nich. 6. https://pl.spoj.com/WSDOCPP/problems/OBLWART/ 7. Napisz program, który wyznaczy miejsce zerowe funkcji liniowej (rozpatrz trzy przypadki). 8. Napisz program, który policzy pole trójkąta ze wzoru Herona, uwzględniając czy z trzech podanych boków można stworzyć trójkąt. 9. Program sprawdza, czy zdanie jest palindromem. 10. Program, dla dowolnej liczby naturalnej, określi sumę cyfr tej liczby. 11. Napisz program który szyfrem Cezara zaszyfruje wiadomość podaną przez użytkownika, klucz przesunięcia podaje użytkownik. 12. Napisz program, który wystawi ocenę z testu. ( instrukcja switch ) 0 - 39 pkt - ocena niedostateczna 40 - 54 pkt - ocena dopuszczająca 55 - 69 pkt - ocena dostateczna 70 - 84 pkt - ocena dobra 85 - 98 pkt - ocena bardzo dobra 99 - 100 pkt - ocena celująca 13. Program odgadnij liczbę, zasady gry: losujemy liczbe z przedziału od 0 do 99 gracz ma za zadanie odgadnąć wylosowaną liczbę jeśli nie trafi wyświetla mu się podpowiedź „zbyt mało” lub „zbyt dużo” 14. Zabezpiecz powyższy program hasłem. Program ma pytać o hasło z zezwalać lub nie na dostęp do gry. 15. Program ma pytać użytkownika o ilość liczb do wylosowania, oraz przedział . Ma znaleść minimalna i maksymalną z wylosowanych oraz podać na jakim indeksie występują. 16. Dla podanego n i m, gdzie n < m, wyświetl wszystkie liczby całkowite zawierające się w przedziale [n, m], spełniające warunek: A. są nieparzyste lub podzielne przez 3 B. w dzieleniu przez 3 dają resztę 2 i cyfrą jedności jest 3 C. dzielą się przez 5, ale nie dzielą się przez 3. 17. Napisz program który wylosuje i zapamięta w tablicy n elementów ( ilość elementów podaje użytkownik ). Następnie elementy tablicy są drukowane na ekranie monitora i znajdowana jest najmniejsza spośród wylosowanych liczb. Zabezpiecz program przed podaniem liczby n spoza zakresu zdefiniowanej wcześniej tablicy (wykorzystaj do tego pętle). 18. Napisać program, który wylosuje tablicę 20 liczb całkowitych z przedziału <-100,100> Wypisuje jej elementy na ekranie monitora. Następnie program oblicza iloczyn tych elementów tablicy, które są podzielne przez 3 i są dodatnie oraz wypisuje ten iloczyn na ekranie. 19. Napisać program, który wylosuje tablicę 100 liczb całkowitych z przedziału <10,10000). Wypisuje jej elementy na ekranie monitora. Wydrukuj na ekranie kolejno wszystkie liczby, których suma cyfr wynosi 8. Podać na jakich indeksach wystepują. 20. Napisz program generujący ciąg liczb pierwszych od 0 do n metoda sita Eratostenesa. https://www.algorytm.edu.pl/algorytmy-maturalne/sito-eratostenesa.html 21. Napisz program, który wygeneruje 1000 rzutów monetą i zapisze wyniki w tablicy bool rzuty[1000]. Program ma za zadanie sprawdzić jaka jest najdłuższa sekwencja wylosowywania samych orłów w kolejnych rzutach. 22. Napisz program, który wygeneruje 100 małych liter alfabetu i zapisze wyniki w tablicy char litery[100]. Program ma za zadanie wyznaczyć liczbę samogłosek w tablicy litery. 23. Napisz program, który wyznacza dominantę wartości zapisanych w tablicy o ´ n elementach. Przetestuj program dla tablicy 20−elementowej wypełnionej losowymi liczbami ze zbioru {1, 2, 3, 4} 24.Przygotuj metodę ciagFibonacciego, która zapełni podaną w argumencie tablicę kolejnymi wyrazami ciągu Fibonacciego zaczynając od 0 i 1. Kolejne wyrazy oblicza się, dodajac dwa wcześniejsze elementy. 25.W aplikacji konsolowej zdefiniuj tablicę łańcuchów: string[] slowa = {"czereśnia", "jabłko", "borówka", "wiśnia", "jagoda", "gruszka", "śliwka", "malina" }; Następnie przygotuj metody które zwrócą: a) najdłuższą i najkrótszą długość słowa, b) średnia długość słów, c) całkowitą liczbę liter we wszystkich słowach, d) tablicę słów posortowanych alfabetycznie, e) tablicę słów posortowanych wg.liczby liter, f) wszystkie słowa o długości wiekszej niż podana w argumencie liczba liter, g) wszystkie słowa kończące się na podaną w argumencie literę, h) tablicę liczb typu int z długościami poszczególnych słów, i) tablicę słów z literami zmienionymi na duże.